Media społecznościowe łączą miliony ludzi na całym świecie ze swoimi przyjaciółmi, rodziną i dawnymi kolegami ze szkoły.
Jednak prawdopodobnie nie wiedziałeś, że te same serwisy społecznościowe mogą być również skutecznym narzędziem dla Twojej firmy. Dzięki poniższym wskazówkom dowiesz się wiele o mediach społecznościowych oraz o tym, jak możesz wykorzystać te metody do promowania swojej firmy.Rozpoczynając kampanię marketingową w mediach społecznościowych, zaproś na swoją stronę wszystkich znajomych, krewnych i kontakty. Nie zapraszaj tylko tych, którzy Twoim zdaniem będą zainteresowani; zaproś ich wszystkich! W ten sposób będziesz z nimi połączony, a ich znajomi również będą mieli dostęp do Twoich treści w większości serwisów społecznościowych.Aby pomóc nowej firmie przyzwyczaić się do marketingu w mediach społecznościowych, należy zacząć od małych rzeczy. Zaczynając od małych rzeczy, możesz dotrzeć do klientów, którzy chcą kupić sprzedawane przez Ciebie produkty. Na początku nie chcesz promować swojej witryny w zbyt wielu miejscach, ponieważ musisz wiedzieć, co działa, a co nie.Upewnij się, że Twoje treści są ciekawe i niepowtarzalne, aby inni użytkownicy mediów społecznościowych chcieli się nimi podzielić z innymi. Ludzie odnoszą sukcesy, korzystając z mediów społecznościowych, ale tylko wtedy, gdy ich treści odstają od innych. Jeśli nie masz pomysłów, zawsze możesz znaleźć inspirację online lub od rodziny i przyjaciół.Staraj się współpracować z innymi osobami i firmami podczas korzystania z mediów społecznościowych. Kiedy zawierają linki do twoich treści lub udostępniają twoje treści, jesteś narażony na zupełnie nową grupę fanów i obserwujących. Zwróć przysługę i link do ich treści. Im więcej osób zamieszcza linki do Twoich treści i postów w mediach społecznościowych, tym lepiej dla Ciebie.Stosowanie strategii marketingowych w mediach społecznościowych może być świetnym sposobem na utrzymywanie kontaktu z bazą klientów i rozwijanie relacji. Klienci, którzy zaprzyjaźniają się z Tobą na Facebooku lub śledzą Cię na Twitterze, robią to chętnie. Chcą usłyszeć od ciebie.
Dzięki temu możesz powiadamiać ich o nadchodzących nowych produktach, wyprzedażach i rabatach, a nawet tylko o informacjach dotyczących Twojej firmy i branży bez obawy, że będziesz zbyt nachalny.Jeśli zamierzasz korzystać z usługi mikroblogowania, spróbuj zdobyć jak najwięcej obserwujących.
Interakcja z ludźmi i odpowiadanie na komentarze w serwisie mikroblogowania jest znacznie trudniejsze w porównaniu do korzystania z serwisów społecznościowych, głównie ze względu na liczbę aktualizacji, które użytkownicy mikroblogowania otrzymują w swoich kanałach. Regularnie publikuj aktualizacje i zawsze szukaj nowych obserwujących.Zainwestuj w przestrzeń reklamową na Facebooku lub innych stronach internetowych. Reklamy te są kierowane do użytkowników, którzy w swoich aktualizacjach statusu użyli określonych słów kluczowych związanych z Twoją firmą. Powinieneś zdobyć wielu docelowych użytkowników, którzy dowiedzą się o Twoich produktach, nawet jeśli nie zdecydują się „polubić” Twojej strony.Upewnij się, że regularnie publikujesz nowe zdjęcia na Facebooku lub Twitterze. Twoi znajomi i obserwatorzy prawdopodobnie mają dużo treści w swoich kanałach i będą bardziej skłonni zauważyć obraz, a nie tekst. Możesz bardzo łatwo tworzyć różne galerie zdjęć dla swoich produktów.Poznaj wzorce publikowania w serwisach społecznościowych. W przypadku wielu z tych witryn szczyt ruchu przypada na godziny 7:00, 17:00 i 22:00 i są to czasy, w których należy umieścić coś nowego. Jeśli publikujesz więcej niż te trzy razy, upewnij się, że publikujesz coś wyjątkowego i interesującego, ale ogranicz łączną liczbę publikowanych postów każdego dnia.Te wskazówki pomogą Ci rozwinąć swój biznes za pomocą mediów społecznościowych. Witryny, których używasz do udostępniania zdjęć swoich kotów, mogą być również wykorzystywane do reklamowania gadżetów, które sprzedaje Twoja firma. Media społecznościowe mogą sprawić, że Twoja firma będzie znana na całym świecie, a dzięki strategiom takim jak te opisane w tym przewodniku będziesz prosperować.